سرمایه گذاری روی طلا

آموزش سرمایه گذاری روی طلا / آموزش پیش بینی قیمت طلا ، پیش بینی قیمت سکه/چه موقع وقت خرید طلا است؟ / شاخص های پیش بینی کننده قیمت طلا
سرمایه گذاری

آموزش سرمایه گذاری روی طلا

آنچه خواهید خواند : آموزش سرمایه گذاری روی طلا / آموزش پیش بینی قیمت طلا ، پیش بینی قیمت سکه / چه موقع وقت خرید طلا است؟ / شاخص های پیش بینی کننده قیمت سکه.

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

می توان گفت سرمایه گذاری روی طلا ، یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها می باشد. تمام سرمایه گذاران ریز و درشت در هر زمان همواره 15 الی 20 درصد سرمایه خود را به طلا اختصاص می دهند. در سود ده بودن طلا هیچ شکی نیست!. اما اینکه بدانیم : چه موقع وقت خرید طلا است؟ و یاد بگیریم : پیش بینی قیمت طلا را بسیار مهم است.

 

آموزش سرمایه گذاری روی طلا

چهار عامل مهم و تاثیر گذار روی قیمت طلا ( شاخص های پیش بینی کننده قیمت سکه/طلا ) :

 

  • انس جهانی طلا ( 25 الی 30 درصد)
  • قیمت دلار ( 60 الی 70 درصد)
  • حق ضرب ( 5 الی 20 هزار تومان)
  • حباب قیمتی
[vc_single_image image=”982″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_empty_space]

1_عوامل موثر بر انس جهانی

برای مشاهده قیمت لحضه ای انس جهانی کلیک کنید.

 

_ افزایش بدهی دولت ها :

عوامل زیادی موجب افزایش بدهی دولت می شود. مثلا اینکه یک کشور در شرایط رکود و تورم است ، باعث می شود به ناچار به مردم در قالب یارانه ، بن و… پول بدهد تا مردم کشور بتوانند زندگی کنند. این کار باعث میشود دولت پول زیادی خرج کند لذا باعث افزایش بدهی دولت می شود. افزایش بدهی دولت به معنای کم شدن ارزش پول ملی آن کشور است. اولین کاری که دولت برای حفظ ارزش پول ملی میکند خرید طلا است.

نتیجه:

زمانی که کشور های بزرگ مثل آمریکا ، چین و…. بدهی زیادی داشته باشند. برای حفظ ارزش پول ملی خودشان شروع به خرید طلا میکنند. در نتیجه با این افزایش تقاضا برای خرید طلا ، قیمت انس جهانی طلا بالا می رود.

 

پیش بینی قیمت طلا:

حال شاید بپرسید که چگونه بدهکار بودن یه کشور را پیش بینی کنیم؟ برای این کار سایت tradingeconomics را برسی کنید. این سایت ماهانه برای همه کشور های بزرگ درصد هایی از بدهی و بیکاری و …. منتشر میکند. که با برسی آن ها می توانید متوجه بدهکار بودن دولت های بزرگ شوید و افزایش تقاضای طلا و به دنبال آن افزایش قیمت انس جهانی طلا را پیش بینی کنید.

 

نکته طلایی*:

اگر برای یک کشور نرخ GDP بالای 80 درصد برود آن کشور به زودی نقاضای خرید طلا میکند.

 

 

_بازدهی بازار های مالی رقیب:

کاملا واضح است ، زمانی که دیگر بازار های مالی وضعیت خوبی نداشته باشند. تقاضای خرید طلا افزایش پیدا میکند. اما بازار های مالی رقیب طلا ، کدام بازار ها هستن؟

بانک ها ، اوراق ، مسکن ، سهام ، بورس ….

پس زمانی که در سطح جهانی و در کشور های بزرگ بازار های رقیب طلا ، وضعیت خوبی نداشته باشند. قیمت انس جهانی افزایش پیدا میکند و برعکس.

 

_رکود و رونق جهانی:

هرچه شرایط اقتصادی در کشور های بزرگ بهتر باشد. یا به عبارتی رونق اقتصادی بیشتر باشد. مردم ترجیح می دهند سرمایه خود را در کسب و کار وارد کنند. در نتیجه تقاضا برای خرید طلا کم می شود و قیمت انس جهانی کاهش پیدا میکند.

برای این مورد نیز سایت های زیادی وجود دارند که برای هر سال رونق اقتصادی کشور های بزرگ را پیش بینی میکنند.

 

ممکن است برای شما مفید باشد:

سرمایه گذاری با پول کم

 

 

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

آموزش سرمایه گذاری روی طلا : چه موقع وقت خرید طلا است؟

 

2_قیمت دلار

[vc_single_image image=”985″ img_size=”full” alignment=”center”]

شاخص های پیش بینی کننده قیمت سکه/طلا

 

می توان گفت مهم ترین و اثر گذار ترین مورد روی قیمت طلا در ایران همین قیمت دلار است. نکته اینجاست که همیشه دلار و طلا در یک سو رشد نمیکنند!. در واقع در حالت عادی با افزایش قیمت دلار ، قیمت طلا نیز در ایران رشد میکند. اما در حالتی دیگر افزایش نرخ بهره دلار در جهان باعث کاهش قیمت انس جهانی میشود!.

 

حالت اول :

افزایش قیمت دلار و بعد از آن طلا

افزایش قیمت دلار در ایران ارتباط مستقیم با تورم دارد. هر چه در یک سال تورم بیشتر باشد به دنبال آن دلار گران تر و سپس طلا گران می شود.

 

حالت دوم :

افزایش نرخ بهره دلار و کاهش قیمت طلا

وقتی در سطح جهانی دلار ارزش بیشتری پیدا میکند. یا به عبارتی سود بیشتری می دهد . مردم به خرید دلار حجوم میارند. سپس تقاضای طلا کم و قیمت آن کم می شود.

 

نکته مهم*:

همواره طبق آمار سرمایه گذاری روی طلا در 10 سال اخیر پر سود تر از طلا بوده است. هم از نظر اخلاقی و هم از نظر بیزنسی خرید طلا باعث ایجاد امنیت در سبد سرمایه گذاری شما می شود.

 

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

4_حباب قیمتی

برای مشاهده لحضه ای حباب سکه : سایت اتحادیه بازار طلا

این مورد بستگی به انتظارات تورمی دارد. این حباب قیمتی است که حتی بر میزان تقاضا و عرضه ی طلا نیز بسیار موثر است. و برابر اختلاف قیمت واقعی سکه با قیمت بازار می باشد.

 

نحوه محاسبه قیمت واقعی :

0.234 ضربدر انس جهانی ضربدر دلار بازار آزاد ضربدر حق ضرب (5 تا 20 هزار تومان )

 

نکته طلایی*:

حباب زیر 1 درصد = به شدت جذاب برای خرید طلا

حباب بالای 10 درصد = به شدت پر ریسک برای خرید طلا

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

ممکن است دوست داشته باشید : برای رسیدن به پول زیاد باید چه چیز هایی بلد بود ؟ آیا راجب ذهنیت ثروت ساز چیزی شنیده اید؟ همواره انسان های ثروتمند از الگو های رفتاری خاصی پیروی می کنند که دانستن آن ها تحولی در زندگی شخصی و کاری شما ایجاد میکند. اگر میخواهید راجب قوانین جذب پول بیشتر بدانید ، کیک کنید.

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

3_حق ضرب

[vc_single_image image=”987″ img_size=”full” alignment=”center”]

آموزش سرمایه گذاری روی طلا

پیش بینی قیمت طلا

 

 

این مورد اثر چندانی بر روی قیمت طلا ندارد و مبلغ ثابتی با نوسان کم می باشد. این مبلغ همواره بین 5 تا 20 هزار تومان است که توسط بانک مرکزی برای رسمیت بخشیدن به سکه ، قرار داده می شود.

 

[vc_separator style=”double” border_width=”5″]

آکادمی نیلانت

ارائه دهنده خدمات مبتنی وب

برای استفاده از وبلاگ های ویژه آموزشی کلیک کنید. ( مجموعه ای از برترین آموزش های سرمایه گذاری ، موفقیت در کار و زندگی و….)

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] آموزش سرمایه گذاری روی طلا […]

طلا یکی از بستر های پر سود سرمایه گذاری